לקות למידה

לקות למידה

אבחון וטיפול בשילוב טיפול רגשי

האם לילדך יש קשיי למידה ?


לילדך יש קשיים בלמידה? ברכישת הקריאה, הבנת הנקרא, חשבון, ונושאים לימודיים אחרים? האם הוא חווה תסכול וחוסר רצון להתמודד?

שיטת למידה ייחודית דרך המחשב,

תעלה אותו על דרך המלך!

אבחון וטיפול ממוקד המשלב ידע ונסיון רב שנים
בתחום לקויות למידה, פסיכולוגיה , חינוך ויעוץ.


"יעל עזרה לי לשפר את הקריאה והביטחון העצמי בזמן קצר"
וזאת בזכות
טיפול בעזרת תוכנות מחשב מעניינות בכל התחומים.

מצגות לנסות בבית:

הוראה מתקנת


תוכנות מחשב ייחודיות להוראה מתקנת
הפרעות קשב, ריכוז, התמדה וזיכרון.
שלוב של טיפול ברפואה משלימה,
טיפול ואבחון בבעיות של לקויות למידה,

בעיות ריכוז ומחסומים רגשיים.
טיפול בלקויי למידה בעזרת המחשב הוא תשובה לאותם הילדים
שנכשלו בשיטות הקריאה השונות.

טיפול בקשיי קריאה, ובעיות לימודיות אחרות כולל חשבון מתמטיקה ואנגלית לכל הגילאים.
בעיות קשב וריכוז, איטיות, קשיי התארגנות.


כשדבורי הגיעה אלי לטיפול המשפט הראשון שאמרה היה: "אני שונאת לקרוא".
האם את אוהבת מחשב? שאלתי. עיניה הבריקו. "כן, אני מאד אוהבת מחשב.
-"את מוכנה לקרוא במחשב?" לאחר היסוס קל אמרה :"כן."


כל בעיה לימודית נעוצה בקשר הגומלין בין גוף ונפש ואין הפרדה ביניהם.
ליקוי למידה יכול לנבוע מבעיה רגשית.
מטפלת בכירה בעלת ניסיון רב באבחון וטיפול בבעיות למידה.

טיפול בנער מתבגר בעזרת שיטת הסיפרותראפיה


בעזרת סיפורים על המחשב, אני נעזרת בשיטת טיפול רגשית המתבססת על ספרותראפיה,

שיטת טיפול באמצעות דיון בדמויות ספרותיות בדויות.

שיטה זו מאפשרת להרחיק את הדיון מן הבעיות האישיות הספציפיות ואינה מאיימת על המתבגרים בחשיפה אישית מידית.

המציאות המרוחקת של הסיטואציה הספרותית מאפשרת למתבגר להתמודד עם תכנים קשים אלו באופן מוגן.


למטה מצורף חלק מסיפור "שקר החן" שבעזרתו הגעתי לשיחה עם מתבגר על קשייו בעבר לפני הטיפול ובהווה ובקשתי ממנו לכתוב את מחשבותיו בעקבות הסיפור שקראנו ודנו עליו. 

  • שקר החן


    יעקב היה ילד רזה חוור ומכוער. תמיד ישב עצוב . בכל זמן שבאו אורחים, חמק יעקב לחדר אחר. הוא הסתגר בתוך עצמו . וגם אחיו לא יחסו לו כל תשומת לב. אף לא ברכוהו לשלום . ואפילו כשראו אותו , כאילו לא הבחינו בו.

    עקב היה ילד רזה חוור ומכוער. תמיד ישב עצוב . בכל זמן שבאו אורחים, חמק יעקב לחדר אחר. הוא הסתגר בתוך עצמו . וגם אחיו לא יחסו לו כל תשומת לב. אף לא ברכוהו לשלום . ואפילו כשראו אותו , כאילו לא הבחינו בו.


    האחד שיצר אתו קשר ודבר אליו בכל יום היה חיים, חברו לספסל הלמודים. הוא היה ילד עדין ובכל יום פנה אל יעקב, מספר לו משהו או מברכו לשלום. יעקב שם לב כי חיים לא מביט בפניו כשדיבר אתו. וזה היה לפלא בעיניו באחד הימים בתוך הלמודים, ישב מכווץ בכיסאו והתכוון לארוז את חפציו. רוב הילדים עזבו כבר את החדר, פתאום שמע את חיים משוחח עם משה, "אני לא יכול להביט בפניו, אמר חיים. כי זו נקודת החולשה שבו. ולכן אני לא מסתכל בפניו גם כשאני מדבר אתו". שניהם המשיכו לשוחח, ועזבו את המקום.יעקב נשאר בודד בחדר הכתה , היטב חרה לו הדבר. בתוכו נפער פצע עמוק. חלפו שנים, יעקב היה לנער......

השאלה שנשאלה בעקבות הסיפור :
מהם מצבי הקושי שנתקלתי בחיים ואיך זה תרם לי?


ולהלן תשובתו:
לפני שהגעתי ליעל גורסטן, הייתי עצוב, עצבני, קשה לי בלימודים, לא רוצה לעזור, ולא רוצה שיעזרו לי, בקיצור, בחושך גמור!
ואז כשהגעתי ליעל גורסטן, היא התחילה לעזור לי, ועדיין היה לי קשה מאד.
המשכתי והמשכתי ועוד המשכתי, עד שזה באמת עזר לי, ועכשיו אני חושב על זה שבאמת אם לא הייתי בחושך לא הייתי מצליח היום בלימודים, לא בחברה לא באירגון. ובקיצור בלי חושך אין אור. אחד הסיפורים שעזרו לי להבין זאת הוא הסיפור שלהלן שקר החן:

הפרעת קשב וריכוז -

סיפורו של דני


דני, תלמיד כיתה ז' הגיע אלי לטיפול יחד עם הוריו המודאגים, לאחר שמחנכת הכיתה זימנה את ההורים ועדכנה אותם בהתנהגותו של דני:
"הוא לא מסוגל לשבת בשקט בכיתה, מתקשה להתרכז ,חסר משמעת, תוקפני, לא משתתף בפעילויות הכיתתיות יותר מכמה דקות, מגלה קשיים חברתיים ולא משחק עם הילדים"
בהמלצתה של המחנכת ולאור הדברים שסיפרה, הוחלט לשלוח את דני לאבחון נוירולוגי.
הנוירולוג אבחן, שדני סובל מ - ADHD הפרעת חסר בקשב וריכוז, והמליץ לתת לו ריטלין, התרופה הסטנדרטית לטיפול בהפרעה זו.
הוריו המודאגים של דני בחרו שלא לתת לילדם את התרופה בשלב זה למרות המלצת הנוירולוג ודברי המורה, כיוון שהיו מודאגים מתופעות הלוואי האפשריות של התרופה והאמינו,
כי בוודאי ישנן דרכים אחרות בהן ניתן לטפל בבנם.
הם החליטו להפנות את דני אלי כדי שאעשה לו אבחון דידקטי ואטפל בו בתחום הלימודי, רגשי ותפקודי.
כאשר דני הגיע אלי הוא היה מתוסכל, היה פער בין רמת יכולתו המילולית והחשיבתית ובין רמת הביצוע שלו והישגיו הלימודיים.
לאחר אבחון מצאתי שדני התקשה בתחומים הבאים:
פער של שלוש שנים בין תפקודו הלימודי ורמת בני כיתתו.
חוסר יכולת להתמיד במשימה -קשיים לימודיים.
קושי להתרכז, ומשך קשב קצר.
תוקפנות וקשיים חברתיים.
תכנית העבודה עם דני כללה את התחומים הבאים:
תרגילים מנטליים והגברת היכולת הלימודית.
בעזרת תוכנות מחשב מעניינות יצרתי מוטיבציה לפיתוח הכשרים הלימודיים והארכת משך הריכוז של דני.
תוכנות המחשב המגוונות עוסקות בפיתוח נושאי לימוד רלוונטיים לצרכיו הספציפיים של דני: בחשבון, הבנת הנקרא, אנגלית, משחקי חשיבה ועוד,
  תוכנות אלו עוזרות לפתח מסלולי מוח חדשים ומסייעים בהעלאת רמת הריכוז של המוח.
המלצות תזונה ופעילות גופנית
צמחי מרפא מותאמים.
תוך זמן קצר התגבר דני על קשייו . חל שינוי משמעותי בתפקודו הלימודי, חברתי ובטחונו האישי.     

Share by: