חיפוש
  • יעל גורסטן

המלצות לטיפול בחרדות


סיפור מהחיים:


פעם ראשונה שאני טסתי. כשהמטוס התרומם פתאום הרגשתי שלא יכולתי לנשום. תחושה חזקה של איבוד שליטה. לא יכולתי לנשום. חשבתי שאני הולכת למות.

וכך כאשר דמעות של חוסר אונים מציפות את עיני התחלתי לחשוב כיצד אני מרגיעה את עצמי. ובמקום נשימות מהירות שהגבירו לי את התקף החרדה. התחלתי להכריח את עצמי לנשום לאט לאט. נשימות ארוכות... ושאיפות ארוכות.


מה זאת חרדה?


חרדה מאופיינת במחשבות חוזרות שמשבשות את שיגרת החיים ולעיתים פוגעות בבריאות. גורמות לחוסר מנוחה, קשיים בריכוז במטלות היומיום, קושי להירדם . סימפטומים פיזיולוגים כגון הזעה בחילה, שלשולים , שרירי צוואר תפוסים וכואבים, לחץ בחזה, דופק מהיר עצבנות יתר. כולנו דואגים מידי פעם על בריאותינו ובריאות יקירינו, ממתחי מיומיום , החדשות הפיגועים.


מכירות את המצב כשיש איזושהי בעיה ואנחנו מתקבעים עליו וחושבים עליו כל הזמן באופן אובססיבי ולא מצליחים לשלוט על עצמינו. מצב שמכניס אותנו לשאלות " מה יהיה, איך יהיה, איך זה יסתדר, מה יקרה אם..." ובראש שלנו הדאגה הזאת הפכת לאמתית ומוחשית כאילו זאת האמת וזה כבר קורה.


ממה אפשר לחוות חרדה? כל חיינו אנו מצויים במצבי דאגה שונים כגון:


חרדה חברתית מולדת, קושי ליצור קשר עם חברים דחיה של קבוצה חברתית

חרדה לימודית, כשיש דיסלקציה, או תחרותיות

חרדת הישארות לבד, חרדת הנטישה.

חרדה הורית, שמא יקרה משהו לילד או המתבגר , או לחייל

חרדה מעמדית , כלכלית, האם אני עומד בצפיות של עצמי, איך אני בהשוואה לאחרים?

חרדת המוות והסוף-הרגשתי התכווצות בלב, האם יש לי התקף לב?


המלצות לטיפול בחרדות


רסקיו רמדי -תמציות באך, לטפטף 4 טיפות מתחת ללשון . הרסקיו פועל ברגע ובזמן אמת. 

אפשר לטפטף בכוס מים ולשתות בלגימות קטנות. זה משפיע. אפילו טוב יותר. הרסקיו אכן פועל מהר. הוא משקיט את כל המערכות בגוף.


בנוסף המלצתי היא:  כאשר נמצאים בזמן חולשה נפשית גופנית. ויטמין C ששומר על המערכת החיסונית. קומפלקס ויטמיני B שעובדים על הרוגע. ניתן גם לקחת לקטיום של סופרב ,אומגה 3 למצבי מתח וחרדה.

1.ספורט מביא להקלה משמעותית בחרדה והתקפיה

2. דמיון מודרך-הכניסו תמונה אחרת לראש במקום התמונה של הדאגה. 

3. טכניקות הרפיה ונשימה,: 

4. תרגילי צחוק- משחרר אנדורפינים מהמוח- 

5. חשיבה חיובית, מדיטציה- לעצום עיניים , לנשום עמוק ולדמיין שאת במקום רגוע בחיק הטבע באוויר  הפתוח במקום מואר באור נעים. להרפות שרירים ולתת להירגע מכל מחשבה

6. שברו את רצף המחשבות על ידי שינוי פעולה ולכו לעשות משהו שמשמח אתכם 

7. אני ממליצה על הפסוק הבא שמוכיח כי ה' שומר עלינו "מימיני מיכאל משמאלי גבריאל מלפני אוריאל מאחורי רפאל ועל ראשי שכינת קל." להגיד את זה מספר פעמים. הקדוש ברוך הוא שמכוון הכל ושומר עלינו בעזרת מלאכיו.


אם אחרי כל זאת עדיין סובלים מהחרדות - אז ללכת לטיפול רגשי פסיכותרפי. הפסיקו לטאטא מתחת לשטיח! נקו את משקעי העבר, תתמודדו עם הפחדים שאגרתם במשך חייכם. זאת הדרך הנכונה להתמודד. לא להתעלם מהפחד. ולא להתעלם מהתקף החרדה הקטן. ולומר "זה כלום התגברתי" כי את המקום הזה צריך להתחיל לנקות. אחרת התחושה גוברת וגדלה. זכרו. רק מהמקום הזה שקוראים לו התמודדות. משם תבוא הצמיחה. אמן כן יהי רצון.

4 צפיות
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

©2019 by Yael Gersten.

Yael Gersten Therapy with a holistic approach |||

Learning Disabilities | Psychoenergy | Alternative Medicine | Nutrition |||

Based in Jerusalem

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now